Pengalaman Czer

Salam sume,

Arini nk share pengalaman Czer.. Niat dihati mmg nk normal delivery..Sume kuasa Tuhan, kite hanya merancang, Die yg menentukan..

Dgn ketinggian yg tak tinggi, baby yg dikandung agk besar, sbb tu laa Dr. recommend tuk Czer. Pada hari isnin, 24th Sept, aku daa admitted spital sbb darah daa turun..Tp baby tak enganged & aku tak rase sakit. Time ni, baru bkk 1cm. Pastu Dr. suggest aku amek ubat tuk rase sakit n bukaan, Induce. Induce kol 6 pgi pd 25th Sept tp dlm kol 12 tghari pn, aku x rase sakit lg. ptg tu, Dr bg option lg, sama ada nk buat 2nd Induce or proceed to Czer. Aku agk risau kalo aku amek Induce lg, takot jd ape2 kt baby kan.. So, proceed dgn Czer. Tp masa tu, mmg Tuhan jer yg tahu betapa cuaknye aku..huhu..
Bile daa sign aggreement tuk Czer, air ketuban pecaha, aku terus sakit nk bersalin..aku x bleh baring sbb sakit sgt..asyik nk terkencing jer..Mmg sakit sgt laa, husband hanya mampu melihat jer..Pstu aku ditolak ke Operation room. Mase tu, aku daa start sakit 5minit sekali. Nnt Dr Fauziah cek, bukaan baru 2cm.. So, kami proceed ngan Czer..

Bius half body, husband sy masok tuk bg semngat.. Masok2 jer terus kne inject tuk masokkn air, pastu bius-inject tulang belakang, pastu masok tiub air kencing..mmg seram laa kan. bile daa kebas, dorg pn start operate, tau2 jer baby daa selamat keluar. Pastu aku ditolak ke wad blk..Mlm tu, mmg sakit sgt2..Tuhan jeryg tahu. Kebetulam husband x de mlm tu, mmg sedih laa kan tp sebaek ade baby..Walau sakit camne pn, hepi sbb baby kt sebelah..hehe

Sok nye, tiub air kncing dicabut..aku terpaksa bgn tuk g toilet..Alhamdullilah, walupn sakit, aku kuatkan jgk diri ni..hehe

Skang daa 19 hari berpantang, luke semakin sembuh, baby semakin tembam walaupn baby dpt selsema ckit , jgkit husband sy..Masalah laen skang ni, ssh nk bf belah kanan..aritu, luke terok, agk fobia nk bg baby bf belah kanan. Aku sntiasa berdoa agar dikuatkan semngat tuk bf smpai baby umor 2 thn.. InsyaAllah.

Baby ok, die bukak mata jer nk susu or basah. Alhamdullilah..

Sok, blk kg..yeaaaa..heheh

Pesanan Penaja: Sy nasihatkan, bersalin normal tp kalo ade compilation dgn baby, lbh baek ikot nasihat Dr sbb kite hanya org biase. Dr lg pakar..hehe..Dua2 pn sakit cume lambat n cepat jer..hehe
Ape2 pn, sayangi laa ibu yg telah melahirkn kite ke Dunia..Sy amat kagum dgn ibu sy..hehe

W'Salam

Comments

Popular Posts