Sy kagum dgn mak sy..

hepi friday all..
hi, sume sht?
aku x bape nk sht..mabok..huhu

arini nk cerita pengalaman hamil..hehe
aku baru hamil 9 minggu..jom, dgr cerita sy..sje nk share..

cerita berbunyi begini..

setelah kami berpindah ke rmh baru..sume berjalan dgn lancar..byk gak duit dihabiskan tuk membeli brg2 rmh..bile daa ade dapur n gajet2 sndiri, mmg seronok laa nk msk kan..tp aku msk simple2 jer sbb mase tu x soping brg dapor lg..msk karipap la, msk roti telur laa, masak cucur laa- msk tuk minum ptg.. ni introduction..huhu
selepas seminggu, aku tibe2 x sht..demam, suhu bdn panas..doc siap suspek denggi lg..selain dr tu, aku ade gak, bace petanda kehamilan..hehe..mlm tu ajk husband jupe dokto sbb demam pastu beli pregnant test..blk dr klinik terus test..
Alhamdullilah, positive..

selang bpe minggu baru cek dokto,doc ckp daa 1 bln lbh..bile kompem jer prgnant..aku start laa mabok..

MasyaAllah, dasat gak aku mabok..aku x leh bau mcm2..masok dapor pn x bole, apatah lg masak..sian kt En husband..kdg2 tu, langsung x leh bgn, sbb bile mkn jer mnth..sume yg masok, kluar blk..
time ni rase sgt penat n sakit sbb asyik muntah jer..minum air bese pn, bleh kuar blk..
yg aku risau, takot office kasi warning letter sbb asyik x g kje jer..
aku akn cuba tuk lbh bersemangat sbb nk jd momi..i love u baby..heheh

sbb tu laa, aku kagum dgn my mom..i love u mummy.

moral of the stories....
aku berharap sgt, para suami memahami isteri sbb aku sdg mengalami perasaan tu..isteri yg sdg pregnant mmg die emotional ckit..si isteri kne byk bersabar..byk laa membace psl parenting yer..hehe

Comments

Popular Posts